lördag 24 november 2007

Idag har jag ONT!!! Har varit hos tandläkaren och dragit bort resterande av vad som fanns kvar av min visdomstand...(den gick sönder i somras..) Men jag har envisat att vänta...det har ju inte gjort så ont och jag är riktigt tandläkar rädd... Men nu var jag tvungen pga graviditeten...inte bra o gå med infektion...sen har den börjat vara ordentligt...så nu sitter jag här med ett stort hål i käket....Måste tillbaka om 2 veckor och ta bort stygnen... Det har varit min underbara lördag...tändläkarbesök...tror inte att jag klarar av att pyssla idag pga värken..kanske julpynta... har inte tålamod att vänta tills fredag..vill ha julfint nu!
Ha en trevlig helg alla!!

Today i'm in PAIN!!! I have been to the dentist and he had to pull out a tooth... ( i broke the tooth this summer, but because i'm so scared of the dentist i have been waiting...) But because i'm pregnant i had to get it fixed..So know i'm sitting here with a big hole in my mouth...But have to say, even though i'm terrified of the dentist he was great, so calm and so good!! After 2 weeks i have to go back and remove the stiches... But i don't think i will do any cards today, due to the pain..maybe put up some x-mas items...can't wait till friday...i want it to be x-mas now!! *LOL*
Have a great weekend!

Tänään mulla on KIPUA!! Olen joutunut poistaa viisaudenhampaan (ei se kyllä kovin viisas ollu...) Hammas lohkesi kun olin mummini luona kesällä...mutta kun pelkään hammaslääkäriä kuin ruttoa, en ole mennyt...nytten sitten oli pakko koska tulehdus ei ole kovin hyvä kun on raskaana... Täytyy kyllä sanoa että hammaslääkärini oli aivan ihana! Erittäin taitava ja ymmärtäväinen!! Mutta en oikein usko että tänään tulee joulukortteja tehtyä...ehkä laitan pikkuisen joulukoristeita paikoilleen...en malta odottaa perjantaihin...haluan joulutunnelman nytten!! =) Kahden viikon päästä pitää mennä takaisin ja poistaa tikit... Hauskaa viikon loppua sinnepäin!

14 kommentarer:

emilia in Taiwan sa...

Hope your tooth is fine now! :)

Miapuh sa...

Krya på dig, stackare. Inte skoj med tandläkare

kramis Mia

Anonym sa...

Stackars dig och ha ont i en tand, eller efter en tand! Vilken fin mage du har!!! Massor av fint att kika på här!!

Anonym sa...

Koitahan parannella itsesi tuosta kivusta. Sitten pääset taas luomaan jotain kaunista :o)

Alhambra Club sa...

OH my, glad you had that tooth taken care of toothaches are no fun. Feel better soon.

Anonym sa...

Tusen tack för dina rara kommentarer i min blogg!
Ah, tänder, isch. Jag drog ut mina 4 visdomständer i min ungdom, den ena var roten sned på och herreminje vad tandis fick ta i. Jag avskydde att gå till tandläkaren efter den pärsen. Såg ut som jag fått en snyting, blåmärken, svullen och feber. Hua.
Fin mage du har ;-D
Kram

Debbie G sa...

I know what you mean about the dentist. One of my worst fears. I have to go tomorrow to get a tooth capped and he said it would take one and a half hours!! Ug!! Love your cards!!

Anonym sa...

Ikäviä tuollaiset hammasvaivat, toivotaan, että säryt pian lakkaavat :)

Courtney sa...

Bless your heart! Poor thing! Go get a pedicure and forget about that pain! LOL!

Debby sa...

ikava kuulla hampaastasi.
toivottavasti voit paremmin pian ja paaset takas korttien tekoon.

Anonym sa...

Moi! toimittavatko tuolta poppes stämplar nettikaupasta suomeen. On toi ruotsi vähän huonoa, ei ymmärrä kaikkea.

Unknown sa...

Hei anonyymi! Voin ottaa ja mailata heille ja kysyä! Luulen kylläkin että siinä ei ole mitään ongelmia! Mutta palaan asiaan kun tiedän enemmän!
//sari

Anonym sa...

Urk, inge kul med sådant tandläkarbesök! Hoppas det känns bättre nu!!!
Söta små husmössen bara älskar jag!!! *S*
Jag är i v.26, tiden går så himla fort!

Hoppas att helgen blir trevlig för dig och att värken lugnar sig!

Kramiz

Anonym sa...

hejhej skicka din adress till mej på scrappis eller hobbyhusets forum funka för min del ju