fredag 18 mars 2016

Decorated shabby chic birdhouse


God dag mina pyssel vänner! 
Jag hoppas att ni alla har det bra! Jag har inte riktigt haft tid att blogga, Min mans syster fick en till liten flicka för några veckor sedan, så vi har ju velat gosa med henne så mycket det går!! Jag gjorde en exploding box till henne, med massa underbara detaljer...såklart så glömde jag fota den! gaaah...men,men jag har pysslat en hel del annat oxå, men inte haft tid att blogga om dom...men det ska det bli ändring på! Idag blev jag klar med detta fågelhus, som jag måste säga att jag blev själv nörd med! Måste bara varna er, det finns en hel del bilder i denna inlägg! 
Först målade jag huset i vit akrylfärg, sen hittade jag underbara tilda papper, som jag limmade fast på sidorna, distressade kanterna först, fast det syns inte så mycket. Sen börjar det roliga..dekorera...*S* Jag tog ståltråd,pärlor och mekllan delar, som jag gjorde ett slags pelare av, limmade fast dom på framsidan av huset, sen tog jag pärlband som jag fäste runt alla kanter, för dölja eventuella skavanker. Massa blommor,spets,charms och annat smått gott. Den nedersta lagret av spets, den kommer från en gammal sjal, sjalen gick sönder och jag klippte bort spetsen. mest pilliga var att fästta dom små små blingstenarna på spetsen, men tyckte att dom passade så bra. Dom små vita dekorationer, tex fågelhuset,fåglarna och bladen, dom har jag gjort själv av torkande lera, tycker att dom passar bra bland allt annat! Jag klädde en gammal glasburk med samma papper, för att huset skulle få lite mera höjd.Med detta fågelhus välkomnar jag våren och är med i några utmaningar... Tack för titten, nästa inlägg kommer att vara en blogcandy, så håll ögona öppna!


Good day my lovely friends!
I hope you all are well! I haven't had the time to blog much lately, my SIL had a baby girl at the beggining of this month, and we have been helping her out a lot. I made an explosion box to welcome the baby, but ofcourse i forgot to take pics of it...well,better luck next time! *lol* Today, i have finnished an altered/decorated birdhouse. I had so much fun making this! I started out by painting it white, then adding some gorgeous Tilda papers. pearlstring the goes all around the house and roof, Lots of different flowers, charms, lace, the lace on the bottom, the dangling one, is from an old sscarf i had, Hardest part of this, was to add all the small rhinestoned to the lace, but so worth it! I had an old glas jar that i covered in the same papers and glued it to the bottom of the house, just to lift it up a bit. The small white birds,leaves and birdhouse on the sides, are all embellies that i have made myself,, added a stickpin that i made and lots and lots of embellies... Thanks for looking, take care and in my next posting, i'll be offering a blogcandy, so stay tuned! Hugs and sunshine With this birdhouse i'm welcomming spring, and entering a few challenges.

Heippa ihanuudet!
Taas mennyt liian kauan kun olen viimeksi ollut blogimaailmalla, mutta aika ei vain ole riittänyt. Mieheni sisko sai pikku tyttö vauvan kuun alussa, ja olemme auttaneet heitä aika lailla heidän kolmi vuotiaan kanssa... Tein pikku vauvalle explodin box, mutta tottakai unohdin kuvata sen... Mutta tänään mulla on taas yksi koristeltu linnun pönttö teille. Maalasin sen ekaksi valkoiseksi, ja sitten koristeloin helminauhalla,pitsilla ja kaikella kauniilla... Löysin myös jemmoistani ihanaa tilda paperia, oli pakko käyttää myös sitä. Paljon erillaisia kukkia ja koristeita, suurin osa koristeista olen itse tehnyt. Alimmainen pitsi on vanhasta huivista joka meni rikki, mutta leikkasin pitsin talteen, sitten liimasin siihen pienen pieniä timantteja, se olikin se joka vei eniten aikaa... Liimasin vielä vanhan lasipurkin pöntön alle jotta se saisi vielä pikkuisen lisää korkeutta.Tällä pöntöllä toivotan kevään tervetulleeksi ja osallistun muutamaan haasteeseen. Kiitos kun piipahditjja seuraavassa postauksessa onkin bloginamu sitten luvassa!
















Brown SugarChallenge  - Spring


Fussy and Fancy Challenge  - Things with wings


Creative Fingers Challenge - Anything goes






7 kommentarer:

Marjut sa...

Upea!

Mrs A. sa...

This is fabulous. I love the colour and all those embellishments are just perfect. Hugs Mrs A.

Claudia's kaartjes sa...

Wauw, Very nice!!!! Love it. Thanks for joining us at BSC.

hugs
Claudia
DT Brown Sugar Challenge

Tone K. sa...

Wow. I do not know what to say. This is absolutely stunning. Great art! Thanks for joining us at Fussy and Fancy! :)

Mimi sa...

Omg, beautiful! Love the little king on top! Yes, the rhinestones would have been hard, but they definitely are awesome!

cass sa...

Gorgeous, so so pretty. Thanks for joining us at Brown Sugar this week for our "Spring " challenge

Tone K. sa...

Winners are now published at Fussy and Fancy, you may want to take a look ;) :)