söndag 22 maj 2016

shabby yellow card

God dag gott folk!
Hoppas att ni alla har haft/har en härlig helg! Idag har jag ett kort, som omväxling! det har blivit mycket altrat den senaste tiden, och jag har mera i gömmorna...=) Denna kort gjorde jag till min älskade svärmor, hon älskar gult, därför fick kortet gå i ljusgula toner. Använde papper från Prima, som jag la en vacker spetstyg på. (tyget kommer från dotters spets tröja, som tur för mig, var för liten för henne!) En vintage bild på gula rosor, ramades in av spets som jag duttat lite pärlor och diamanter på, egengjord ros med pärlsträng under och fjäril som jag oxå gjort själv.
Ett tips, är att just istället för att kasta bort kläder med spetsdetaljer, spara och använd i pyssel!
Sen vill jag även passa på och tacka er alla för era goa kommentarer! Ha en underbar dag, nu ska jag ut och njuta av vädret! ta hand om er!


Good day my lovelies!
I hope you all are enjoying the weekend! Today, i have a card for you guys! I have had a lot of altered stuff lately, and i have even more comming..*lol* Thought it would be nice for a change to show a card...=) This card i made for my dear MIL. She loves yellow, so the card goes in soft yellows. I have used paper from prima, then i added some lace fabric over it. (it's from my daughters shirt that she out grew...)Then i have used an image with roses, that i have framed in with lace and added some pearls and diaminds to. A homemade flower with pearls dangling from it and some small roses, a butterfly that i  have made from clay also made it way on the card.A little tip, don't throw away old clothes, use them in your crafting! Well, it's such a beautiful day here, so i'm going outside with the kids to enjoy it! Thanks for stopping by, and thank you for your sweet comments you have left me! They do make me so happy! Hugs and sunshine

Päivää ihanuudet!
toivottavasti olette kaikki saaneet nauttia ihanasta viikonlopusta! Tänään mulla on kortti teille, vaihteen vuoksi, on ollu aika lailla altrattuja hommia viime aikoina...ja lisää on tulossa...=) Tämän kortin tein ihanalle anopilleni. Hän rakastaa keltaista, joten käytin Priman ihania papereita, lisäsin paperin päälle pitsi kangasta, jonka sain tyttäreltäni, se on hänen vanhasta paidasta, paita joka on liian pieni hänellä..olen käyttänyt sitä kangasta moneen projektiin...=) Sitten käytin ruusu kuvaa, jonka ympärille tein pitsi reunan, johon lisäsin helmiä sekä timantteja. Itse tekemä kukka jossa roikkuu helminauhaa, pieniä ruusuja sekä itse tehty perhonen mahtui vielä korttiin! Haluan vielä kiittää teitä kaikkeja, kiitos ihanista kommenteistanne! ne piristää aina niin ihanasti! Nyt menen ulos nauttimaan ihanasta päivästä muksujen kanssa! Oikein rattoisaa päivän jatkoa!





1 kommentar:

Maarit at Violets Corner sa...

Ett så vackert kort till din svärmor Sari, smart att använda spets från ett plagg som inte längre passar. Hoppas att du njuter av solskenet som kom till slut idag.

Varma kramar
Maarit