torsdag 28 maj 2009

Award & frågor& Award & questions/ Tunnustus & kysymyksiä






Igår fick jag en rolig Award av söta Scrapparlotta. Detta är inte bara en vanlig award, detta är en award för här ska man åxå berätta lite saker om sig själv innan man skickar den vidare....Vill ni verkligen veta? *S* Man ska alltså lämna 10 ärliga sanningar om sig själv.sedan skicka vidare awarden till 7 personer man tycker har en ärlig anda gällande skapandet.Så här kommer mina 10 sanningar:

I recieved this cute award and questions along with it from Scrapparlotta! Here is some stuff about me, that you might not no know...Do you really wanna know? *lol*
A)First list 10 honest things about yourself - and make it interesting, even if you have to dig deep!
B) Pass the award on to 7 bloggers that you feel embody the spirit of the Honest Scrap.
Here are 10 truths about me:


Sain tämän awardin Scrapparlotalta! Tässä pitää myös kertoa 10 asiaa itsestään...-mielenkiintoisia asioita... haluatteko tosissaan tietää?! *naurua* Sitten laittaa se eteenpäin 10 ihmiselle...
Tässä 10 asiaa minusta:

1.Det här skulle man knappt kunna tro...men efter min graviditet meed Donja, sa mina läkare att jag inte kunde få fler barn...Flera år gick & jag var ju jätte ledsen över att inte kunna uppleva graviditet/barn igen... Javisst... Nu sitter jag här med en snart ett åring & en liten knodd som kommer om ett par veckor! *S* (Så läkarna KAN ha HELT fel...)
2.Jag är en person som trivs själv... Behöver inte alltid ha en massa folk omkring mig, gå o fika flera gånger i veckan eller så... Har aldrig varit rädd för ensamheten... känns att jag laddar mina "batterier" då... Men jag trivs med folk oxå...
3.Jag har bott i Finland, Australien & här i Sverige.
4.Älskar olika kulturer & språk, vill lära mig tala persiska flytande (klarar mig hackande fram nu..*s*)
5.Är faktiskt lite av en pedant...Har svårt att koncentrera mig ifall det är "stökigt" hemma...*S* (hur kul är det o veta?!)
6.Jag får bakperioder... (Har fått dom sen jag var en liten tjej) Ibland kan det gå MÅNADER utan att jag bakar nåt alls... Sen bakar jag VARJE dag, flera gånger om dagen...Massvis med bullar,kakor,pajer...allt sött...*S* (Min stackars familj... inget mitt i emallan här inte...*S*)
7.Det är sällan jag tittar på tv..(Jag följer inte ens några serier nu...så alla som snackar om robinson eller Desperate House Wifes med mig får bara ett frågetecken till svar...*S*) Pysslar hellre...
8.Jag kan vissla med halsen...(kan inte förklara det bättre... Men både jag och mina döttrar kan det. Med munnen stängd, man trycker ut luften på nåt sätt... Kan vissla massa olika melodier så...) Som barn trodde alla mina kompisar att det fanns spöken hos oss när jag visslade så...*S* Kanske söka till Talangjakten?!!
9.Att jag fastnat på fråga nr 9...*S* ( En knasig sak... Nu under min graviditet... Jag ÄLSKAR DOFTEN av Mc Donald's hamburgare & bildäck!!! *knäppt va?!* Blivande däcksniffare kanske?
10.Att min mamma faktiskt ÄR min BÄSTA vän...=)

Så, det var 10 saker om mig som ni kanske inte visste...(är inte säker ifall jag "avslöjat" vissa saker i tidigare "utfrågningar"... Nu till det svåra... vilka ska få den? Hmm...Alla som vill får gärna ta den!" Skriv en kommentar så kan jag komma o läsa lite mera om er!! =)




1. This might be a little hard to belive... but after my pregnancy with Donja, my doctors told me that another pregnancy was out of the question for me... That i could never get pregnant again....For years i was sad since i thought i'd never experience the miracle of pregnancy/a child again... but Doc's CAN be WRONG!! Here i am..with a little guy almost 1 year old...and another baby due in a few weeks..*lol* Truly... the miracle of life!
2.I'm a person hwo enjoys time alone... I don't have to have lots of people around me all the time, or go out with friends several times a week... I NEED time alone to charge...But i do enjoy company of good friends too!
3.I've lived in Finland,Australia & Sweden.
4.I love different cultures & languages! I wish to be able to speak farsi fluent oneday... (I manage now....)
5.I have a hard time consentraiting if it's messy at home... Have to clean up first...then craft..*lol* (how fun is that to know?!)
6.I have baking periods.... Been like that since i was a child...MONTHS can go by and i don't bake anything...Then i can bake for a period of time every day...different kinds of sweets.... (My poor family...nothing in the middle...It's either there chocking on pasterys or starving after them....)
7.I rearly watch tv... if someone asks me about some series, like Desperate House Wifes etc. i look like a questionmark... (I rather craft...)
8.I can "whistle" with my throught, so can my daughters... Can't explain it any better than that i push up air from my lungs (with my mouth cloesed) i whistle diffrent tunes...*lol* When i was a kid, my friends thought our house was haunted when i did it....
9.I got stuck on q.nr 9... Now while i'm pregnant, i LOVE the SMELL of McDonald's hamburgers and the smell of TIRES!! Hmm.... a future tire sniffer??*lol*
10.My MOTHER is my BEST friend!!

Thats 10 stuff about me... *lol* I have no idea to hwom pass these...so please feel free to take this award and questions, just leave a comment...so i can learn more about you!!


1.Tämä voi olla hieman vaikeaa uskoa...mutta kun olin synnyttänyt Donjan, niin minun lääkärini sanoivat että en enää voisi tulla raskaaksi... Olin siitä todella surullinen monta vuotta...Joo... nytten mulla joukse 1 vuotias jalooissa ja toinen pikku vauva tulossa parin viikon sisällä...Elikkä..LÄÄKÄRITKIN voivat olla AIVAN väärässä....=)
2.Nautin yksinolosta.. En tartte aina ihmisiä taikka ystäviä ympärillä,viihdyn yksinkin aivan hyvin! Mutta myös ystävien kanssa tykkään olla, mutta en joka päivä...
3.Olen asunut Suomessa,Austraaliassa ja nytten Ruotsissa.
4.Rakastan eri kulttuuria & kieliä...Haluaisin pystyä puhumaan persiaa sujuvasti (Nytten pärjään...)
5.Minun on vaikea keskittyä jos kotona on sekaista... (Kuinka kivaa tietoa se on...??)
6.Minä saan leipomiskausia.. jolloin leivon kun hullu (Ihan pikkusesta asti olen ollut semmoinen...)Voi mennä KUUKAUSIA ja en leivo yhtään...Sitten iskee vimma ja leivon joka päivä useamman kerran erillaisia pullia,kakkuja... (`Voi mun perhe raukkaa...joko ne ei saa pullan pullaa taikka sitte ne on tukehtumaisllaan...Ei mitään välistä...joko tai!)
7.Katson harvoin teevetä...En edes seuraa sarjoja..jos joku haluaa keskustella kanssani jotain sarjaa olen kuin kysymysmerkki... Askartelen mielummin kuin töllötän telkkaria...
8.Osaan viheltää kurkulla..niin myös tyttäreni...En oikein osaa selittää sitä paremmin kuin että puhallan happea ylös keuhkoista (suu kiinni) pystyn viheltämään eri melodioita... Lapsena kaverini luuli että meillä kummitteli kun tein niin....
9.Tähän jäin jumiin... Nytten kun olen raskaana, niin rakastan McDonaldsin hampurilasisten TUOKSUA!! Samoin auton renkaitten hajua... Tuleekohan tuleva renkaan nuuskija?!
10. Äitini on PARAS ystäväni....

Siinäpäs 10 asiaa minusta... en ole varma jos olen joskus aiemmin kirjoitellut samoja asioita... Nytten se vaikea homma.. kenelle laittaa tää... Jokainen joka haluaa saa ottaa tunnustuksen ja kysymykset... Laita pikku viesti niin käyn lukemassa mitä sinä paljastat itsestäsi!

4 kommentarer:

Taru Jehkonen sa...

Hei Sari! Ihania tarinoita sinusta! Oli kiva lukea. Laitan tämän omaan blogiini loppu viikon aikana!

Lorie sa...

Thanks for sharing about yourself it was neat to read and the fact that you did it in three different languages...girl, that is amazing!

myy ja vilijonkka sa...

ihanaa lukea etä sinullakin äiti paras ystävä niin taitaa kyl olla minullakin!

Lotta sa...

Åh vad roligt att läsa lite om dig.....Och den första punkten, vilken tur att läkarna ibland kan ha fel. Förstår att du måste varit ledsen över att inte kunna få fler barn. Men vilken lycka att du nu har fått fler barn.

Ang. tv-tittandet är jag nästan likadan....Jag ser på tv på helgerna, men aldrig på veckorna. Jag scrappar åxå mycket hellre:)

Ha det bra vännen!