torsdag 19 november 2015

paper cake & template


God dagens gott folk!
Torsdag... Dagarna bara rinner iväg... jag har varit hemma ett par dagar med barnen nu,
stackarna har fått nån höst förkylning... Men, snart är dom på benen igen...=) Idag har ja några tårt bitar till er.. Älskar att vika och göra saker av papper... Dessa är enkla att göra, det du behöver är valfritt papper, Cs eller mönstrat papper, sax, penna, dubbelhäftande tejp eller lim. (jag använde min trogna limpistol) dekorationer efter smak. På dessa har jag bara använt jordgubbar som jag gjort i lera och sen målat. lite spets och på toppen blev det en massa snöpasta, för att få den gräddiga looken. På den större har jag använt en blomma som jag gjort själv. Skriv ut mallen, jag ritar av den på baksidan av mitt papper och sen klipper jag. Som ni ser, gjorde jag två olika storlekar. Jag älskar den lilla biten, tycker den blev så söt!! Tack för titten, och ta hand om er!!




Good day my sweet friends!
Today, i have some goodies for you! *lol* I just love making stuff out of paper, and these are easy to make! All you need is paper, either Cardstock or pattern paper,pen,glue, or dubbelsided tape and embellishments you like. I printed the template out in 2 different sizes, traced it on the back f my paper, cut it out and started folding and glueing. i just used some lace and strawberrys as embellies, the strawberrys i have made my self and painted.On the larger piece, i have used a flower that i also  made. Ontop of the cakes, i have used snow paste, just to get the creamy look =) I love the smaller one, i think it turned out sooo cute!! Have fun crafting! Thanks for popping by, and take care! Hugs and sunshine!


Heippa!
Torstaii...tuntuu että päivät vaan vilahtelee ohi! Tänään mulla on makeaa teille...=) Tein 2 eri kokoista kakkupalaa... Näitä on helppo ja hauska tehdä! Tarttet paperia,sakset,kynä,liimaa taikka 2 puolista teippiä. Koristeet maun mukaan..=) piirsin mallin paperin taakse,leikkasin ja aloin taittelemaan ja liimaamaan... koristelin kakun palaset pitsillä ja mansikoilla jotkka olen itse tehnyt, maalasin mansikat. Kakun päälle laitoin snowpaste, se antaa kermaisen näön. Isomman kakun päällä on kukka jonka tein itse. Kiitos kun piipahditte ja oikein rattoisaa päivän jatkoa!








Template:

2 kommentarer:

Mrs A. sa...

Your slices of cake look very enticing. At least we won't be adding on ny calories if we take a lice or two!! Lol. Hugs Mrs A.

Catherine sa...

They are so yummy Sari... and calorie free ! Love them ! Hugs, blessings and love from Catherine