torsdag 7 maj 2009

Embossat på tejp/ Embossing on tape/ Ambossat teipille

God morgon!!

Hittade en liten stump dubbelhäftande tejp som jag kunde använda på mitt kort...*S* Inga affärer har det här omkring, kanske Jula har... den har jag inte kollat upp än... Annars får jag beställa från nätet...fast då blir det ju alltid så mycket mer man beställer...i alla fall jag..*A* Denna kort är till AOS CC där utmaningen var att embossa på korttet (Jag har embossat på tejpen efter att sett det hos Tesa.) samt att man skulle använda 2 olika band. Mitt kort blev ett kort till en bebis... (då det är så många bloggvänner mm som är gravida, så det är bra att vara beredd med lite extra kort...) Imorgon är det en ny skiss på scrappiz, det kortet får ni se imorgon! Idag skiner solen för fulla muggar..än så länge. Ha en toppen torsdag alla!!

Good morning!

I found some small pieces of adhesive tape that i used on my card. *LOL* Still no luck in finding some here... I guess i have to order over the net.I have one more store to check out here.Knowing myself..i'd be ordering alot more than just tape...*lol* I embossed the tape on this card (After seeing a card that Tesa made) This card is for AOS CC where the challenge was to emboss your card and use 2 diffrent ribbons...My card became a babycard (Since so many bloging friends are pregnant, it's good to have a few at home) Tomorrow there's a new sketch at scrappiz... you'll see that card tomorrow! Have a great thursday!

Huomenta!

Löysin pikku palasia teippiä kotoa...Olen halunnut useamman päivä kokeilla embossinkiä teipin päälle..ja tässä nytten lopputulos...=) (Näin kun Tesa oli tehnyt kortin tällä tekniikalla..) Kai täytyy tilaa netiltä teippiä..mutta siinä käy aina niin että tilailee muutakin..=) Tämä kortti on tehty AOS CC,hen. Haasteena oli tehdä kortti jossa on käytetty embossinkia ja 2 eri nauhaa... Tässä lopputulos. Tein vauvakortin sillä on niin monta blogiystävää jotka ovat raskaana, ajattelin että on hyvä että on pari korttia valmiina kotona..=) Huomenna onkin sitten uusi skissi scrappizella..sen kortin saatte nähdä sitten huomenna! Oikein mahtavaa torstaita teille kaikille!

Bebiskort till AOS CC/ Babycard for AOS CC/ Vauvakorttini AOS CC:een



Närbild/ Closeup/Lähikuva

8 kommentarer:

Karin sa...

vilket läckert kort, va snyggt det blev med embossingen. =)

lantromantik sa...

gud vad snyggt det blev...

jättefint

mvh jenny

Awirahl sa...

Så härligt kort. Tror att jag får lifta det där med att embossa på tejpen. Jätte snyggt.

Kram Anna

Tesa/Therese sa...

Riktigt snygg blev det! Kram

Ritva sa...

Onpa kaunis kortti ja hyvä idea tuo nauha"bossaus" :)
Mukavaa päivää sinnepäin!

Bimsan sa...

Jättefint att embossa på tejp ju. Ska genast härmas :)

Nilla sa...

Snyggt tjejen! Kram från Nilla

Julia sa...

Hej!
Roligt att du kikade in hos mig :)
Jättesnyggt kort du har gjort och vilken rolig idé med embosstejpen!