söndag 5 april 2009

Sorgekort iigen/ With sympathy again/ Surukortti taas

Här är korten som jag gjort till min morbror. Min kusin gick ju bort & min mamma bad mig göra 2 enkla kort. Så här vart dom. Jag har använt bazzil bling som grund, vanlig vit cs. Chalkat kanterna, sen korset har jag ritat och sen klippt ut och chalkat försiktigt. Mini rosor & minin liljor, lite band och kors charms från Landstoken. Var ju på mässan igår och jag fastnade & babblade mest med helena på Landstoken...visst handlade jag lite oxå..*S* Jag skulle ju ha tagit massor med kort...hmm... det vart hela 3 st jag tror jag kom ihåg att ta! Måste överföra dom från andra datorn så får ni se... Lägger upp lite bilder på mässköp lite senare oxå. Hoppas ni alla har en trevlig söndag!

Here are the cards i made for my uncle. My cousin passed away, and my mum asked if i could make 2 simple cards for the parents. I have used bazzil bling as base, white cs, chalked the edges, the cross i drew and cut out, chalked the edges carefully. Mini roses and lilys? Not sure of there name in english... A little ribbon and cross charms that i got from Landstoken. I was at the convention yesterday... mostly i talked with helena/Landstoken...ofcourse i bought a little... *lol* I thought i'd take lots of pics for you to see...hmmm... i remembered to take 3...*lol* I have them on my other computer...so have to send them to this one first..At the same time, i'll show you what i found there... I hope you all have a great sunday!

Tässä on nämä kortit jotka tein enolleni... Serkkuni nukahti ja äiti pyysi jos voisin tehdä kaksi yksinkertaista korttia. Olen käyttänyt bazzil blingiä pohjana,valkoista cs, Ristin piirsin ja leikkasin ja chalkkasin kantit varovaisesti. Mini ruusuja ja liljoja. Sitten nauhaa ja risti koriste jonka ostin Landstokenilta. Niin, olinmessuilla eilen ja ajattelin että otan monta kuvaa... no joo.. muistin ihan loppu vaiheessa ottaa 3 kuvaa..mutta ne on toisessa koneessa ja pitää siirtää tälle. Näytän ne myöhemmin... Sain tehtyä pikkuisen ostoksiakin... ei paljon, mutta pikkuisen..näyttelen sitten nekin...=) OIkein mukavaa sunnuntaita!



13 kommentarer:

AN sa...

Arvokkaan ja kauniin näköisiä kortteja!
Hyvää Palmusunnuntaita sinulle ja perheellesi!

Nilla sa...

Så vackert även om det aldrig är roligt att göra sådana kort! kram från Nilla

Maria Thim Kokki sa...

Beklagar sorgen.
Dina kort är sååå vackra, dom blir nog jätteuppskattade =)

Kommer snart tillbaka för att se vad du shoppade på mässan =)

Ha en underbar dag/Maria

Tesa sa...

Riktigt vackra kort du gjort! Kram

Ylwa sa...

Snyggt och smakfullt!!
//Y

Anonym sa...

Onpas kauniit kortit, jotenkin hienostuneet.

Lorie sa...

You did a great job...those are gorgeous!

~~Sessan~~ sa...

Tack för kommentaren i bloggen!
Och varsego för inspirationen..hihi

Jätte fina kort du har gjort!

Maaret sa...

Yksinkertaiset, mutta tavattoman TYYLIKKÄÄT kortit:)

Anonym sa...

Kiitoksia sari.

Awirahl sa...

Vackra kort du gjort, men som många innan mig sagt inte roligt att göra sådana kort.

Kram Anna

selma sa...

Hienot kortit olet tehnyt, ei aina tarvitse olla kamalasti krumeluureja korteissa :)

myy ja vilijonkka sa...

tyylikäs suruvalittelukortti! pidän tosta kun ei ole mitään ylimääräistä vaan kaunis risti ja kukka!