tisdag 12 februari 2008

Utmanad/Tagged/ Haastettu & Award

Jag vart utmanad av Tris att berätta 7 sanningar om mig själv... här kommer dom...

1.Jag är ingen stort fan av katter...(tycker dom är opålitliga) Förlåt nu alla ni kattälskare!!
2.Jag trivs att vara ensam, måste faktiskt ha en stund för mig själv dagligen! Men tycker om folk oxå, bara jag får ladda mina batterier...=)
3.Jag måste natta min man varje kväll...annars somnar han inte...(sen smyger jag upp en stund själv...)
4.Jag AVSKYR folk som utnjyttjar andra, oavsett om det är ekonomiskt,psykiskt..ja, vad som helst...sånt får mig att se rött..och lääänge!!!
5.Jag ÄR beroende av internet...=)
6.Min familj betyder allt för mig!
7.Är gravid och så besviken att jag inte är sugen på sötsaker alls...(trodde jag kunde ha graviditeten som ursäkt för frosserie...)

Ja, det var 7 sanningar om mig denna gång...=)Hoppas att jag inte skrämde iväg er nu med dom...*ASG*

I was tagged by Tris to tell 7 truths about myself...so here goes....
1.I'm not a big fan of cats...(i don't think there reliable) Sorry you all hwo love cats...
2.I enjoy time alone, actually i have to have some "me" time daily...i love having people around me, but i have to charge my batteries...
3.I have to lay next to my hubby every night, sp he will fall asleep...then i can sneak up..otherwise he can't sleep! *LOL*
4.I can't stand people that use others, for money,feelings or whatever... that makes me mad...and i stay mad a looong time...
5.I'm ADDICTED to the internet
6. My family means everything to me!
7.I'm pregnant and so disapointed...i thought i would get cravings for sweets and treats during my pregnancy...and use it as an excuse for feasting...But...noooo...
Well, that was 7 truths about me for now... hope i didn't scare you guys away with them...*LOL*

Tris haastoi minut kertomaan 7 asiaa itsestäni...siitä onkin aikaa kun viimeeksi sen tein...
1.En oikein tykkää kissoista...(ei ole mielestäni luotettavia...) Sori nytten kaikki kisa rakastajat!
2.Nautin yksinolosta! Pakko löytää pikku hetki joka päivä itteleni..viihdyn kyllä porukassakin, mutta välillä on pakko keritä latautumaan!
3.Minun on pakko nukuttaa mieheni joka ilta( Luit oikein..ei lapsiani, vaan mieheni!) Muuten hän ei nukahda... sitten hiivin aina hetkeksi ylös!
4.En siedä ihmisiä jotka käyttävät toisia hyväkseen rahan, tunteitten tai muiden asioiden vuoksi! Se saa mut suuttumaan ja pitkäksi aikaa!!!
5.Mun on PAKKO olla internetillä joka päivä...=)
6.Perheeni mainaa minulle kaiken!
7.Olen raskaana ja niin pettynyt...luulin että saisin himoja herkkujen perään... ja voisin käyttää raskauttani syynä syöpöttelyyn...mutta ei minkäänlaisia himoja..päinvastoin...
No niin, siinä ne 7 asiaa tällä kertaa...toivottavasti en säikyttänyt teitä nytten pois!

Och alla ni som känner er manade..ni är utmanade!
And all of you hwo feel like sharing...your tagged!
Ja te kaikki jotka haluatte jakaa..olette haastettu!




Ja, fick en AWARD av FLOSSIE.... Jag ska ge den vidare till dom som jag tycker har inspirerande bloggar..
Oh, FLOSSIE gave me this AWARD!! I'm passing it forward to these blogs that i find full of inspiration!
Niin, FLOSSIE antoi minulle tämän AWARDIN!!Niin, pistän sen eteenpäin näille, mielestäni heidän blogit ovat täynnä inspistä!


Tris
Petra/Paradise
FruH
Myy ja vilijonkka
Maissi
MariaH
Maiju
Flossie
Courtney
Lorie
Amppa
Miapuh

10 kommentarer:

Maissi sa...

Kiitos palkinnosta! Kirjoittelen siitä illemmalla :)

myy ja vilijonkka sa...

kitos ajttelin tota missä välissä kirjoittelen ja kyselen tolta vilijonkalta mitä vastailee

Anonym sa...

Tack för utmärkelsen vännen! *glad* =)
TAck för rolig läsning! Jag måste också ha en liten tid för mej själv för att må allra bäst.
Jag är lite ensamvarg var mej..å tycker det är sååå skönt när jag sitter ensam hemma i min pysselvrå! ;)
Många kramar Petra

Courtney sa...

Thank you, Sari... Did you know I had tagged you a while back on my blog??? Go check it out!

Bryngelson sa...

Whoa! An award!!! I bow deeply and behind my back and when nobody's looking I do the V sign and quietly roar YEAH!

Verkar som om du och jag delar en del ehrm, sidor :) Hah, härligt att få veta lite mer om dig ju!

PS Katter är läskiga, dom och clowner har jag aldrig litat på!

kram!

Alhambra Club sa...

thanks for sharing some very interesting facts.

Alhambra Club sa...

thanks for sharing some very interesting facts.

Anonym sa...

kiitti, meinasi ihan unohtua noinkin kiva asia:)) nyt se on blogissani..

Ana Baird sa...

Thanks for sharing Sari!

Anonym sa...

Hyvää ystävänpäivää Sari.